Veli VERGİLİ

GÜNEY DOĞU ANADOLU GEZİMİZ – Veli VERGİLİ

service

Değerli okuyucular, kıymetli dostlar, atalarımız; ”Yatan aslandan gezen tilki yeğdir, Yolu gören değil gezen bilir. Gezginin karnı doyduktan sonra gözü yoldadır. Çok yaşayan değil çok gezen bilir. Hayat bir kitaptır, gezip görmeyenler hep aynı sayfayı okur” demişler. Atalarımızın bu sözlerini hayata geçirmek için  Yığılcalı dostlarla , Güneydoğu Anadolu bölgesine güzel bir gezi yaptım. Genel olarak gezi yapanlara, yediğin içtiğin senin olsun neler gördün anlat derler. Ben de  bu  hafta bu gezi ile ilgili gördüklerimi yazıp siz değerli okuyucularımla paylaşmak istedim.

Güney doğu Anadolu gezimiz Tursab belgeli bir firmanın programına göre 11 Ekim Salı günü saat 18,30 da  Yığılca’dan başladı. Düzce’ye Akşam karanlığında indik .Uzun bir gece yolculuğundan sonra 12 Ekim günü saat 05.00 de Tarsus da ki  Eshap’ı Keyfin bulunduğu camiye ulaştık .Tüm grup görevli imamın anlatımı ile Eshab’ı Keyf’in ne olduğunu öğrendik. Sabah namazından sonra şehir merkezindeki ulu camiyi ve Danyal peygamberin mezarını ziyaret ettik. Sabah kahvaltısından sonra yola revan olup saat 13.00 gibi Kilis’e ulaştık. Burada yaptığımız şehir turu ve önemli yerleri gördükten  sonra saat 16.30 da meşhur Kilis tavası ile öğle yemeğini yedik .Otobüsümüzle Gaziantep’e doğru yola çıkıp konaklayacağımız termal otele ulaştık Günün yorgunluğu ve stresini termal otelde derin bir uyku ile giderdik. Açık büfe Sabah kahvaltısından sonra Antep’i gezmeye başladık. Rehberimizin elindeki Türk bayrağını takip ederek kapalı çarşı, Antep kalesi ve şehir merkezi gezisi ve alış verişten sonra bayan gezginlerin biber salçalarını uygun fiyata alması ile Urfa’ya doğru yola çıktık .Fırat’ın en görkemli görüntüsü ve kel aynaklarla anılan Birecik den geçip Halfeti tekne turundan sonra Urfa’ya ulaştık. Öğretmenevindeki yemekten sonra iki gün konaklayacağımız otelimize yerleştik Sabah namazı uyanıp Balıklı göldeki İbrahim peygamberin makamına vardık.Gerekli ziyaretleri yapıp namazı icra ettikten sonra Urfa gezisine başladık. Gezi görevlisi günün programında Göbeklitepe gezisi olduğunu yalnız buraya girişin ücrete tabi olduğunu söylemesi ile gezginlerin hepsi gitmek istemediğini, ben ise gitmek istediğimi söyledim. Şirket yetkilisi hocam seni  özel araçla  göndereyim deyince, kabul etmeyip ,kul hakkı olur düşüncesiyle Göbeklitepe  gezisini başka bir tura bıraktım. Daha önce ilçemiz Hocaköy İlköğretim okulunda görev yapan Beden Eğitimi öğretmeni Kemal hocayı arayıp Akşam sıra gecesine gitmek istediğimi söyledim. Şirket görevlisi de hocam gurup olarak gidelim ben organize edeyim dedi. Akşam saat 20,00 de sıra gecesi programı başladı. Daha önce televizyonlarda izlediğimiz sıra gecesini çiğ köfte yapımı dahi zevkle izledik.

Ertesi günü yani 15 Ekim günü Mardin gezisi için erkenden yola çıktık. Viranşehir de bulunan Eyüp peygamber ,hanımı ve Elyasa peygamberlerin mezarlarını ziyaret edip eski mardinde bulunan kervansarayı, eski çarşıyı gezip ikindi namazında Midyat’a vardık. Buradaki şehir gezisinden sonra konaklamak için Batman’a ulaştık.  Sabahleyin Diyarbakır gezisi için yola çıktık.Oraya ulaşıp, On gözlü köprü, dört ayaklı minare ve Ulu cami gezisinden sonra surlardaki Süleyman camisinin bulunduğu yerdeki sahabeleri ziyaret edip, Eğildeki paygamberlerin mezarlarını ziyaret ederek dönüş yoluna başladık. Ergani, Elazığ, Malatya, Kayseri, Kırşehir illerini teğet geçip Sabahleyin Ankara ya geldik. Güzel bir gezinin sonunda bu Akşam evimiz Yığılca’ya döndük. Gezmek güzel bir etkinlik. Biraz sabır, biraz dayanıklılık gerektiriyor. Ama sonucunda herkes mutlu oluyor. İçimde bir uhde olan Güneydoğu Anadolu gezisini kazasız belasız yaptım. Geziye sebep olan dostlara ve şirket görevlisi ve otobüs şoförlerine  şükranlarımı sunarım. İnşallah başka bir gezide görüşmek üzere tüm okuyucularıma imkanları varsa bu tür etkinliklere katılmalarını tavsiye ediyor hepinize sağlık. huzur dolu bir hafta diliyorum. Bartın’da maden kazası şehitlerimizi rahmetle anıyorum. Sağlıkla, dostça kalın hoşcakalın.

3008 kez okundu.

GÜNEY DOĞU ANADOLU GEZİMİZ – Veli VERGİLİ

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

Yığılcanın Sesi Gazetesi ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!